♦ AmoyLalato ♦

Monday, June 18, 2012

Sombongg Bongkak

Assalamualaikum !!

Kita baru naik kapal terbang sudah sombong. Rasulullah (s.a.w) naik ke langit pun tidak sombong. Kita baru naik bugatti veyron atau lamborghini sudah sombong. Rasulullah (s.a.w) menunggang Buraq yang selangkah kakinya itu sama dengan perjalanan sejauh mata memandang pun tidak sombong. Kita kalau berjumpa orang besar sikit sudah sombong dan merasa bangga. Kalau menteri senyum kepadanya dia merasa bangga. Rasulullah (s.a.w) berjumpa Allah (s.w.t) di Sidratul Muntaha yang mana malaikat sendiri tak pernah masuk , tetapi baginda tidak pun sombong. Jadi apa sebab kita mahu sombong atas dunia ini?


Fikir-fikirkanlah dan renung-renungkanlah wahai manusia . tidak lupa untuk mengingati diri sendiri



Tanpa gurauan tiadalah senyuman
Sheila Elisya Amoy ;)

12 391 Dreaming:

dyabunga said...

btl2...tak elok sombong..hihihi

Sheila Elisya said...

@dyabungamemang lerr..hhhhhhaaaa:D

|shuhadaothman|TM said...

nice sharing. ape guna menyombong. yedakk ? :D

Sheila Elisya said...

@|shuhadaothman|TM
tahu takperr..ape guna nak sombong.. kita sumer same jea kann?kan? hehe :D

cendol said...

nice entry..jgn sombong belagak or bajet baguihhh
oh ya, dah buleh kumen kumen laaa amoy !! hehe

Sheila Elisya said...

@cendol
hehehe :d thanks cendol coz komen blog tak seberapa nieh..hehe :d betul tuh..tak elok sombong2 kan?? hehe :D

Arina Shamsul said...

btul tu dik..takde maknanya nak sombong2 ni..padahal menumpang di bumi allah je pun..lepas tu ada pulak yang lupa daratan taknak bersyukur .hihik..

salam kenal dik :)

Sheila Elisya said...

@Arina Shamsul
marah sgt tuh yea kakak oii.hehe :d betul tuh.. padahal sama jea kita disisi Allah kan? hehe.. salam kenal jugak kakak :)

chemay said...

tak perlu nak sombong2 sangat kann
:)

Sheila Elisya said...

@chemay
yealah... takyah sombong2 kan... salam perkenalan awak.. )

shera haifa said...

nice..
:)

Sheila Elisya said...

@shera haifa
thanks :)

Post a Comment

Thanks for comments. I Love You ♥